23.12.2015

Pierogi z twarogiem i kaszą gryczaną

Pierogi jak to pierogi, można powiedzieć :-) Ale różnorodna możliwość nadziewania ciasta pierogowego - to coś, co lubię! :-)

Tutaj nadzieniem jest farsz przygotowany z białego sera i kaszy gryczanej.

SKŁADNIKI:
ciasto:
- ok. 300 gr mąki
- ok. 250 ml ciepłej wody
- 1/2 płaskiej łyżeczki soli
- 2-3 łyżki oleju

farsz:
- 1 szklanka kaszy gryczanej
- 30 dag sera białego
- 2 cebule
- sól
- pieprz


Przygotowuję ciasto na pierogi- do mąki stopniowo dolewam ciepłą wodę, solę, mieszam początkowo łyżką, po koniec wyrabiam i mieszam dokładnie ręką.  Ciasto ma być gładkie i elastyczne. Przykrywam je ściereczką i odkładam na 10 minut.

Przygotowuję farsz - mieszam ugotowaną kaszę gryczaną z białym serem, dodaję podsmażoną cebulkę i 1 jajko. 


Ciasto cienko wałkuję, wykrawam krążki, nakładam na nie farsz, zlepiam i gotuję w osolonej wodzie do momentu, aż wypłyną na wierzch. Pychotka! :-)






9 komentarzy:

  1. Bardzo jestem ciekawa jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie połączenie smakowe jest mi obce póki co:D

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja lubię takie wynalazki
    kazsz gryczana nie jest mi od=bca, a pierogi kocham w każdej postaci

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają apetycznie :). Ciekawe wykorzystanie kaszy :P

    Pozdrowionka,
    Smiley
    https://www.facebook.com/SmileyProjectPL/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardzo smakowicie

    Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierogi jadłam w różnym wydaniu, ale takich jeszcze nie. Muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tych pierożków bym posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takich pierożków jeszcze nie jadłam;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie do polubienia fanpage https://www.facebook.com/WielopokoleniowoTrzy/
oraz do obserwacji na Instagramie (https://www.instagram.com/wielopokoleniowo/)!